Ваш кошик зараз порожній!
10 SEO-порад для власника інтернет-магазину
Великий інтернет-магазин неминуче стикається з цілим рядом проблем SEO-оптимізації, адже з великою кількістю сторінок буває нелегко впоратися. Крім самих товарів, існують різні складні варіанти фільтрації, а також сторінки з вже розпроданими товарами. SEO для великих інтернет-магазинів потребують особливого підходу.
Слід зазначити, що всі стандартні методи оптимізації, які застосовуються для невеликих сайтів, залишаються в силі, і ми не будемо на цьому зупинятися. Однак для великих інтернет-магазинів потрібно докласти більше зусиль.
Порада №1: переконайтеся, що ви перейшли на HTTPS
Безпека понад усе. Хоча ця рекомендація стосується всіх сайтів без винятку, особливо важливо перейти на безпечний протокол HTTPS саме інтернет-магазинам. Оскільки при оформленні замовлення користувач сайту довіряє вам платіжні дані, безпека має дуже велике значення. І це не може не братися до уваги пошуковими системами. Крім того, слід переконатися, що сайт має правильно оформлений та налаштований SSL-сертифікат.
Потім надайте користувачам вичерпну інформацію про те, що ви зробили для того, щоб забезпечити безпеку при передачі даних та оформленні замовлення. Бажано показати всі відповідні логотипи, які продемонструють, що ви суворо дотримуєтеся загальноприйнятих сучасних стандартів.
Порада №2: оптимізуйте сторінки категорій
Після того, як ваш інтернет-магазин стане відповідати вимогам безпеки, зосередьтеся на оптимізації сторінок категорій. Це сторінки, для яких можна використовувати високочасті та середньочастотні ключові слова для залучення трафіку.
Найпоширеніша проблема зі сторінками товарів – це відсутність чи мала кількість контенту. Текст часто приносять у жертву карткам товарів. Це поганий вибір, оскільки ранжування сторінок у цьому випадку буде катастрофічно низьким. На кожній сторінці категорій потрібно розмістити принаймні один великий абзац тексту з релевантним змістом.
Щоб посилити сторінки категорій, спробуйте отримати більше посилань, які будуть вести на ці сторінки. Оскільки саме сторінки категорій – це «парадні двері» для входу в магазин із товарами, їм потрібно приділити особливу увагу.
Порада №3: оптимізуйте сторінки з товарами
Сторінки із товарами становлять окрему проблему. Основна складність – велика кількість таких сторінок. Цю проблему можна трохи згладити. Зберіть статистику і в першу чергу оптимізуйте найпопулярніші товари та відвідувані сторінки. Іншими можна буде зайнятися згодом.
Почати слід з опису товарів. Причому всі описи потрібно робити унікальними. Може виникнути спокуса використовувати вже наявні описи у виробника, але так не рекомендується – дубльований контент різко знижує цінність сторінки для пошукової системи.
Складаючи описи для товарів, не забувайте про те, що ці описи потрібні не тільки для просування в пошукових системах, але і є текстами, що продають, які можуть прямо впливати на конверсії.
Прискорити написання вмісту можна за допомогою шаблонів. Зазвичай подібні товари мають схожий алгоритм опису. Цим і слід користуватися. Хороша ідея спробувати задіяти контент користувача, який виражається в коментарях, відгуках і оглядах. Унікальний контент, створений користувачами та відгуки підвищують довіру – як у пошукових систем, так і потенційних покупців.
Порада №4: оптимізуйте сторінки з варіантами товарів
Одне із питань, з яким часто доводиться стикатися – сторінки з варіантами товарів. Що робити із такими сторінками? Справа в тому, що якщо сторінки матимуть різні URL-адреси і при цьому лише злегка відрізнятимуться один від одного, вони можуть сприйматися пошуковою системою як дубльований контент.
Найкращий підхід – не змінювати URL-адресу. Усі варіанти товару, наприклад, футболки різного кольору, повинні розташовуватись на одній сторінці. Винятком може бути ситуація, коли варіанти товару істотно відрізняються один від одного і стоїть завдання проіндексувати такі сторінки.
Якщо у вас вже є сторінки з варіантами товарів, які розміщені на різних URL-адресах, просто вкажіть канонічну сторінку. І тут пошукові системи склеять «дублі». У загальному випадку це позитивно позначиться на SEO.
Порада №5: використовуйте відповідні ключові слова
Підбір ключових слів – це велика тема, яка потребує окремого дослідження, тому у цій статті ми скажемо лише про головне. Використовуйте ключові слова, які так чи інакше позначають намір зробити покупку. Наприклад, це може бути класичне “Купити + (назва товару)”. Комерційні пошукові запити найцінніші. Вони приваблюють відвідувачів, які вже готові придбати товар, що їх цікавить.
Порада №6: зробіть якісні зображення
Один із ключових факторів, який може суттєво вплинути на конверсії, це якість зображень. Зрештою, люди на 90% візуальні істоти. Зображення слід розміщувати хорошої якості, але переконайтеся, що розмір зображень у межах розумного. Занадто велика “вага” може уповільнити завантаження, особливо на мобільних пристроях.
Крім того, розміщуючи зображення, не забувайте про пошук за зображеннями. Цей вид пошуку здатний генерувати досить пристойний трафік. Щоб не упустити цю можливість, підписуйте всі зображення та вказуйте альтернативний текст до них (атрибут alt).
Порада №7: будьте обережні з фільтрами товарів
Практично всі великі інтернет-магазини мають фільтри, які допомагають користувачам швидше знаходити товари, що їх цікавлять. Хоча ця функція дуже корисна, деякі фільтри генерують безліч зайвих URL-адрес, фактично для кожного запиту.
Чим це може загрожувати? Згодом на сайті з’явиться безліч проіндексованих сторінок-дублікатів. А ще через деякий час пошукова система може вирішити, що має справу зі спам-сайтом і викинути з індексу практично все.
Порада №8: сторінки з розпроданими товарами
Одна з ключових проблем, із якими стикаються великі інтернет-магазини – сторінки з розпроданими товарами. Чи слід їх видаляти?
Насправді видаляти сторінки не рекомендується, оскільки в такому разі неминуче втрачатиметься частина цінного трафіку. Натомість на сторінці з проданим товаром потрібно поставити мітку «ні на складі». Якщо ж було вирішено все-таки видалити сторінку з товаром, що вже не існує, необхідно налаштувати постійне перенаправлення 301 на іншу сторінку, яка вестиме на схожий товар. Наприклад, на нову версію телефону певної марки.
Порада №9: використовуйте мікророзмітку
Для будь-якого інтернет-магазину важливо отримати розширений сніпет в пошуковій системі. На щастя, цю можливість легко продати за допомогою мікророзмітки. Принаймні, варто домогтися того, щоб у сніпетах відображалася ціна продукту, чи є він у наявності та його рейтинг.
Порада №10: проаналізуйте URL-адресу
Великим сайтам слід дуже відповідально поставитися до формування URL-адреси. Посилання мають бути не надто довгими, не перевантаженими, без великої вкладеності та без необов’язкових параметрів. Замість безглуздих символів обов’язково використовуйте ЧПУ. Використовуйте лише малі літери латинського алфавіту і ставте дефіс замість символу підкреслення.
Також дуже бажано, щоб посилання залишалися короткими, але зрозумілими і привабливими.