Ваш кошик зараз порожній!
Різко впала відвідуваність сайту: що робити?
Раптове падіння рейтингу сайту в пошуковій видачі та зниження трафіку завжди застає зненацька. Намагаючись розібратися в ситуації, можна витратити багато часу марно. Давайте розберемося разом.
Чи рейтинг сайту падає?
Коливання трафіку – звичайна справа, і судити за одним цим критерієм не зовсім правильно. Наприклад, суттєве зниження трафіку може статися у святкові дні, і це цілком нормальна ситуація. Інший варіант – сезонні коливання: деякі ніші популярні взимку, інші влітку.
Що робити?
Як переконатись, що рейтинг сайту об’єктивно падає? Найкращий спосіб виявити природні сезонні коливання – це вивчення статистики за кілька останніх років. Якщо раніше цієї ж пори року відзначався схожий спад, то «просідання» має природні причини, і проблеми як такої не існує.
Багато про що може розповісти і статистика конкурентів. Часто сайти залишають статистику заходів у відкритому доступі, і з нею може ознайомитися будь-хто. За допомогою спеціальних сервісів ви можете з’ясувати, чи падає трафік на сайтах подібної тематики. Якщо так, це падіння має природні глобальні причини.
Наступним кроком буде аналіз рейтингу важливих сторінок сайту та з’ясування, чи всі сторінки знаходяться в індексі пошукової системи.
Пошукові системи оновили алгоритм ранжування
Пошукові системи іноді оновлюють алгоритми ранжирування. Як правило, після чергового такого оновлення рейтинг багатьох сайтів і, як наслідок, обсяг трафіку змінюються у більшу чи меншу сторону. Це очікується. Оновлення алгоритмів якраз і має на меті змінити ранжування сайтів, що й відбувається.
Дізнатись, чи було оновлення алгоритмів, просто. Інформація про це швидко поширюється в мережі, публікується у популярних блогах та на форумах, присвячених SEO-оптимізації.
Що робити?
Якщо з’ясувалося, що оновлення алгоритмів справді відбулося, слід зрозуміти, у чому суть цього оновлення. Після цього відразу ж стане зрозумілим, що саме потрібно зробити, щоб виправити ситуацію.
Наприклад, якщо виявилося, що тепер під фільтри потрапляють сайти, швидкість завантаження яких перевищує 2 секунди, потрібно, по-перше, перевірити швидкість завантаження проблемного сайту, а потім оптимізувати її під нові вимоги пошукової системи.
Як правило, представники пошукових систем одразу ж надають інформацію про те, в чому суть оновлення, та які сайти потраплятимуть під нові фільтри.
Сайт втратив важливі посилання
Якщо змін у алгоритмах ранжирування був, слід перевірити зворотні посилання. Можливо, важливі для сайту посилання були втрачені. Це могло статися з різних причин. Наприклад, деякі сайти, які посилалися на вас, самі випали з індексу пошукових систем або зняли посилання з якихось своїх міркувань.
Не виключено, що важливий для вас сайт закрив усі посилання від індексації. Або сайт, який раніше активно посилався на вас, як на авторитетне джерело інформації, тепер вирішив посилатися на вашого конкурента.
Що робити?
Потрібно з’ясувати причину, через яку посилання були втрачені, а потім виправити ситуацію. Так, якщо певний сайт тепер посилається замість вас на ваших конкурентів, потрібно ретельно вивчити цих конкурентів і зрозуміти чому так сталося.
Звісно, відновити посилання виходить далеко не завжди. У такому разі єдиний варіант – інвестувати у нові.
Невдалі зміни на сайті та помилки
Чи проводилися недавно технічні роботи на сайті?
Дуже часто внаслідок помилки, непродуманих дій або експерименту важливі сторінки змінюються таким чином, що пошукова система вирішує знизити їхній рейтинг. До критичних помилок можна віднести зміни у структурі url’ів та заміну ключових слів у заголовках. Також могли бути помилки, які роблять сторінки недоступними для пошукової системи. Це може бути банальна неакуратність під час редагування файлу robot.txt.
Що робити?
Швидше за все, якщо виправити помилки та повернути все так, як було до внесення змін на сайт, рейтинг сторінок та трафік повернеться на колишній рівень. Зазвичай саме це і слід зробити, причому якнайшвидше.
Змінено внутрішні посилання
Якщо на сайті були змінені, додані або видалені внутрішні посилання, це могло вплинути на рейтинг і ранжування сторінок сайту. Слід перевірити:
- Основну навігацію;
- Додаткову навігацію;
- “Хлібні крихти”;
- Рекомендовані матеріали (товари);
- Посилання із головної сторінки;
- Посилання розділів.
Зміни, які могли вплинути на ранжування сторінок, включають зміну анкорів у посиланнях. Наприклад, це може статися, якщо було ухвалено рішення перейменувати в навігації розділи та категорії сайту.
Що робити?
Якщо зміни внутрішніх посилань були просто експериментом, найкращим вибором буде повернути колишній варіант, а експеримент визнати невдалим. Якщо зміни – частина важливої стратегії, слід поступово додавати нові внутрішні посилання, яких стало бракувати (з потрібними анкорами).
Погіршилися поведінкові характеристики
Важливий чинник ранжирування – поведінкові показники. В основному це:
- Середній час, проведений відвідувачами на сайті;
- Кількість сторінок, що переглядаються;
- Показник відмов.
Якщо з яких-небудь причин сайт став менш зручним для користувачів та погіршив поведінкові характеристики, він міг бути знижений у рейтингу.
Таке могло статися навіть із не зовсім очевидних причин. Наприклад, при додаванні на сайт, здавалося б, некритичного скрипта, який має бути корисним для відвідувачів. Може виявитися, що цей скрипт входить у конфлікт з наявними скриптами, що призводить до серйозних неполадок в деяких браузерах.
Одні з найпоширеніших причин різкого погіршення поведінкових характеристик сайту – використання вікон, що спливають, і повільне завантаження.
Що робити?
Проблема вирішується залежно від ситуації. Наприклад, якщо через спливаюче вікно різко зросла кількість відмов, слід зробити так, щоб спливаюче вікно з’являлося не відразу, а по таймеру або при прокручуванні сторінки до певної позиції. Якщо проблема в скриптах, їх доведеться «подружити» між собою або замінити іншими.
Конкуруючі сайти зайняли вищі позиції
Іноді зниження рейтингу сторінок сайту зовсім не зниження, а результат конкурентної боротьби. Конкуренти покращили свої сайти або окремі сторінки, після чого пошукова система відреагувала на це підвищенням їхнього рейтингу.
Що робити?
Конкурентна боротьба передбачає планомірний розвиток. Слід регулярно переглядати та аналізувати конкурентів, щоб вчасно приймати обґрунтовані рішення. Порада тут може бути тільки одна – працювати над своїм сайтом і робити його краще, ніж у конкурентів.
Висновки
Зрозуміло, зниження трафіку – це неприємність, яка може змусити понервувати кожного. Сподіваємося, що це керівництво допоможе вам швидко знайти конструктивне вирішення проблеми. Насправді, воно покриває 95% випадків. Але якщо ви все-таки не можете впоратися із ситуацією самостійно, сміливо залишайте заявку у нас на сайті (консультація безкоштовна).