Агенція з розкрутки сайтів
працюємо з 2006 року

Що робити в Інтернет-магазині зі сторінками товарів яких немає в наявності?

Що робити в Інтернет-магазині зі сторінками товарів яких немає в наявності? 1

Рекомендації для сайтів Інтернет-магазинів з багатотисячним асортиментом товарів, спрямовані на економію краулінгового бюджету пошукових систем, що покращують якість індексування сторінок нових товарів.

Сторінки товару, якого немає в наявності, це сторінки, які мають непотрібну комерційну складову для покупця інтернет-магазину. Основна потреба користувача – купити, а цю потребу задовольнити така сторінка не може, вона – марна для користувача в очах пошукової системи.

Також, примусово регулярно оновлюючи lastmod у файлі sitemap.xml, у таких сторінок, ви стикаєтеся з проблемою, що пошуковий бот-обхідник не вистачає краулінгового бюджету на своєчасну індексацію нових сторінок товару, які є в наявності.

Якщо відсоток даних сторінок буде занадто великий у загальному обсязі комерційних сторінок, це може призвести до песимізації ресурсу.

Залежно від наявності товару та його актуальності бувають такі варіанти таких сторінок:

  1. Неактуальний товар – застарілий товар, якого більше не буде у продажу;
  2. Актуальний товар з тимчасовою відсутністю (немає складі, але скоро з’явиться);
  3. Новинка – анонсовані нові товари, які ще не надійшли у продаж.

I. Не актуальний товар

Сторінки з картками товарів, які були розпродані та нові надходження не очікуються. Застарілі модифікації товару, які більше не виробляються та розпродані їх останні складські рештки.

Що робити:

  • Слід створити список таких сторінок;
  • Виявити з цього списку сторінки, які мають трафік;
  • З’ясувати, чи існують зовнішні посилання на ці сторінки.

Якщо є трафік або є зовнішні посилання на неї, то:

  1. Залишаємо в карті сайтмап;
  2. Сторінка має бути відкрита до індексації;
  3. Змінюємо шаблон сторінки із пропозицією альтернативи.

Таким чином, щоб на місці блоку з кнопкою “Купити” та інформацією про доставку та варіанти оплати, потрібно відобразити блок з рекомендаціями для покупця, які інші аналогічні товари він може купити на цьому сайті.

Як правило, це блок “Рекомендовані товари, але максимально схожі за характеристиками на цей відсутній товар. Замість ціни потрібно написати “ні в наявності” або “застарілий товар”

Якщо трафіку немає

  • переносимо адреси сторінок без трафіку в окрему карту сайтмап, прибираємо з основного сайтмап;
  • не закриваємо від індексації;
  • параметр дати оновлення такої сторінки (last mod) залишаємо без змін та в майбутньому його не змінюємо.

ІІ. Сторінки актуальних товарів з тимчасовою відсутністю

  • у картці товару відобразити “Орієнтовну ціну” та напис “Немає у наявності, очікується”;
  • по можливості у картці товару вказати дату очікуваного прибуття;
  • запропонувати аналогічні товари цього бренду (можливо, змінивши шаблон сторінки);
  • запропонувати заповнити форму “Повідомити про наявність” для повідомлення про доступність цього товару до замовлення, а потім надіслати покупцеві повідомлення, коли товар буде доступний;
  • сторінка повинна бути відкрита до індексації та бути в карті сайтмап;
  • користувач повинен бути повідомлений, що ціна може змінитися на момент можливості замовлення;
  • last mod у карті сайтмап повинен мати дату останньої доступності товару;
  • коли товар стане доступним до замовлення, lastmod у карті сайтмап потрібно замінити на цю дату.

ІІІ. Новинка – анонсовані нові товари, які ще не надійшли у продаж.

Дані сторінки, не дивлячись на відсутність товару, можуть бути дуже трафіковими (наприклад сторінки PS5), тому для таких сторінок необхідно:

  • у картці товару відобразити “Орієнтовну ціну” та напис “Немає у наявності, очікується”;
  • по можливості у картці товару вказати дату очікуваного прибуття;
  • запропонувати аналогічні товари цього бренду (можливо змінивши шаблон сторінки) або товари супутники (навушники PS5, ігрові джойстики PS5,…);
  • запропонувати заповнити форму “Повідомити про наявність” для повідомлення про доступність цього товару до замовлення, а потім надіслати покупцеві повідомлення, коли товар буде доступний;
  • сторінка повинна бути відкрита до індексації та бути в карті сайтмап;
  • користувач повинен бути повідомлений, що ціна може змінитися на момент можливості замовлення;
  • lastmod у сайтмап повинен регулярно освіжатися з тією ж частотою, що й звичайні товари;
  • коли товар стане доступним до замовлення, lastmod у сайтмап потрібно замінити на цю дату.

У цих рекомендаціях важливими акцентами є:

  1. Контентні блоки – що дають користувачеві потрібну та правдиву інформацію про товар та можливість його замовлення.
  2. Управління директивами lastmod у сайт-мапі – для економії краулінгового бюджету, що для магазину великого розміру критично і безпосередньо впливає на якість індексації сторінок товару.
  3. Збереження цілісності структури веб-сайту.
  4. Збереження цілісності профілю посилання сайту.

Питання та відповіді

Чи закривати товарні сторінки з відсутнім товаром від індексації?

Якщо немає трафіку та зовнішніх посилань та дана сторінка, це сторінка товару, якого ніколи не буде в наявності, тоді краще її видалити та зробити 301 на категорію.

Чи виключати сторінки з відсутнім товаром із картки сайтмап?

Ні, не закривати, працювати з lastmod або повністю видалити товар і зробити 301 на категорію.

Чи видалятимуть такі сторінки з категорії?

Якщо це сторінка з абсолютно неактуальним товаром і на неї немає трафіку та посилань, то – так, зробивши 301 на категорію.

Чи робити редиректи зі сторінки товару, якого ніколи більше не буде?

Якщо трафік або зовнішні посилання присутні 301 застосовувати не слід, сторінку необхідно зберегти, і по можливості розширити контентну частину, якщо немає трафіку і посилань – необхідно видалити сторінку і зробити 301 редирект на категорію.

Максим Дубінін

14.05.2021

Автор статьи: