Ваш кошик зараз порожній!
8 причин падіння трафіку
Раптове падіння трафіку під час просування сайту може застати зненацька. Дехто вважає це справжньою катастрофою для бізнесу. Проте панікувати таки не варто. Якщо швидко розібратися в причинах проблеми, її можна буде вирішити, відновивши приплив відвідувачів. Спробуймо розібратися, які причини можуть призвести до падіння трафіку і що робити у такій ситуації.
Проблеми з кодом відстеження
Для початку потрібно переконатися в тому, що ви отримуєте коректні дані про трафік. Нерідко через неполадки в коді відстеження, наприклад Google Analytics, загальна картина спотворюється. Можливо, код було випадково видалено під час технічних робіт напередодні.
Якщо на сайті встановлено альтернативну систему аналітики, вона могла дати збій. Наприклад, частина даних могла з якихось причин не зарахуватися або відображення актуальних даних запізнюється.
Інший можливий варіант – код відстеження не встигає завантажитись через технічні неполадки на сайті. Справа в тому, будь-яка система аналітики зараховує відвідування лише після того, як відпрацює скрипт (часто розміщений у нижній частині сайту). Якщо з якихось причин цей скрипт не зміг чи не встиг відпрацювати – відвідування не буде враховано.
Таким чином, для початку слід переконатися в тому, що падіння трафіку є дійсно об’єктивним фактом, що це не помилка з кодом відстеження або в системі аналітики.
Сезонне падіння трафіку
Після того, як ви переконалися, що падіння трафіку – не помилка, потрібно зрозуміти, чи не викликане воно сезонними коливаннями. Деякі товари і навіть цілі тематики мають неоднаковий попит у різну пору року, і це потрібно врахувати.
Скористайтеся системою аналітики. Порівняйте трафік у поточному році та роком раніше. За зведеними графіками можна зрозуміти, коли падіння відбувається через природні сезонні коливання. Якщо це дійсно так, ситуацію можна виправити, по можливості розширивши тематику сайту – зробивши її більш універсальною, яка не залежить від сезону.
Зміни на сайті
Найчастіше причиною падіння трафіку стають зміни на сайті, які проводилися незадовго до виявлення проблеми. У ході робіт могли бути допущені серйозні помилки, які призводять до плачевних наслідків, аж до того, що сайт може повністю вилетіти з індексу пошукових систем.
З поширених помилок можна згадати, зміна URL-адрес з некоректно працюючою переадресацією, видалення метаданих, зміна інформаційної архітектури, помилки у файлі robot.txt та ін.
Якщо напередодні падіння трафіку проводилися якісь технічні роботи, то майже напевно проблема саме в цьому. Найкращим виходом буде знайти та усунути проблему. Якщо це зробити не виходить, можна скористатися резервною копією, щоб відновити сайт до попереднього стану.
Події конкурентів
Падіння трафіку може бути пов’язане з активністю конкурентів. Таке падіння зазвичай не буває миттєвим, однак у деяких випадках воно може бути досить швидким. Якщо конкуренти скористалися послугами SEO-компанії і мають намір витіснити вас із пошукової видачі, а ви при цьому не чините опір, це рано чи пізно відбудеться.
Щоб убезпечитися та виключити подібні негативні варіанти, вам потрібно включитися в гру та обійти конкурентів у чесній боротьбі. Для цього потрібно займатись SEO.
Відсутність SEO-просування
У конкурентних нішах падіння трафіку буде неминучим, якщо не займатися SEO просуванням постійно. Якщо ви помітили падіння трафіку, перевірте – можливо, ви деякий час тому перестали приділяти пошуковому просуванню достатньо уваги?
Часто буває так, що після досягнення деяких результатів власники інтернет-магазинів перестають займатися просуванням. Досягнуті результати приносять певне задоволення та натхнення. Проте з часом позиції з природних причин (переважно – зміна алгоритмів пошукових систем та дії конкурентів) позиції сайту починають просідати. Зрештою, рано чи пізно трафік просідає кардинально, що перетворюється на справжню катастрофу.
Щоб уникнути таких неприємностей, приділяйте увагу SEO. Завжди.
Втрата важливих посилань
Це могло статися з різних причин. Скажімо, ви трохи змінили архітектуру сайту – внесли зміни до категорії. І при цьому доклали всіх зусиль для того, щоб усе зробити правильно. Перенаправлення працюють, все добре. Однак у цей момент сайт міг втратити важливі посилання, які розміщувалися на авторитетних доменах, що й приносило сайту високі позиції у пошуковій видачі. Втрата посилань призвела до автоматичного перерахунку рейтингів та трафік просів.
Інша можливість – авторитетні сайти, на яких розміщуються важливі для вас посилання, провели технічні роботи, в ході яких посилання були видалені, або були закриті від індексації.
Відновити посилання дуже проблематично. Але вихід є. Якщо аналіз покаже, що справа саме у посиланнях, доведеться створювати нові та чекати на оновлення рейтингів.
Користувальницькі фактори
Як відомо, пошукові системи значною мірою орієнтуються на сигнали, які генерують самі користувачі. Наприклад, це кількість сторінок, що переглядаються, час, проведений на сайті за одну сесію, кількість користувачів, що повернулися тощо. Такі сигнали досить точно свідчать про якість та релевантність сайту.
Іноді проблема з просіданням трафіку пояснюється тим, що різко погіршилися фактори користувача. На щастя, це легко знайти, якщо ви використовуєте сучасну систему аналітики.
Причини, через які таке могло статися, різноманітні. Якийсь скрипт може увійти в конфлікт з іншим скриптом, що призводить до нечитання сайту на різних пристроях. Сайт міг суттєво сповільнитись через непередбачені технічні проблеми. На відвідувачів могло вплинути спливаюче вікно, яке було нещодавно додано на сайт. І так далі. Вирішити проблему не складно, якщо знайти причину.
Зміни в алгоритмах пошукових систем
Якщо трафік швидко зменшується, це може бути пов’язано зі зміною в алгоритмах пошукових систем. Дізнатися про це легко, тому що про всі значні зміни представники пошукових систем оголошують офіційно. І навіть про незначні зміни завжди можна знайти якусь корисну інформацію.
Якщо виявиться, що падіння трафіку співпало зі зміною алгоритму ранжирування, виправити ситуацію буде цілком можливо. Слід з’ясувати, у чому полягає зміна алгоритму і співвіднести ці зміни з фактами, представленим на проблемному сайті. Після цього стане зрозумілим, що робити.
Падіння трафіку – це велика проблема, оскільки саме він є основою бізнесу у мережі. Як показує практика, практично кожен сайт рано чи пізно зіткнеться із такою проблемою. Правда, тепер ви знаєте, що ця проблема вирішується і, не дивлячись на те, що саме стало причиною падіння трафіку, ситуацію можна виправити.