Ваш кошик зараз порожній!
Як підбирати ключові слова?
Объясняє Оксана Парфенюк, семантик SEO-Studio:
Ми досі не автоматизували роботу з підбору ключових слів, щиро вважаючи, що ніякий софт не зрозуміє, яку мету ставить перед собою Клієнт.
Так, програму можна «навчити» підбирати ключові запити на конкретну тематику, аналізувати статистику, пропонувати синоніми. Але отримане на виході семантичне ядро все одно довелося б коригувати будь-якій людині, щоб відсіяти не дуже відповідні запити і вкластися в прийнятний для клієнта бюджет. Ось і виходить, що автоматичні підбирання – менш якісні, уніфіковані та майже не економлять людського часу. Тож у цій справі, як і в електронних мовних перекладах, так і не замінили переклади людей, без живого людського мозку не обійтися! Клієнтів часто цікавить питання: звідки ж беруться наші ключові запити і чому вони такі?
Озадаченість семантиків
Найпоширенішими питаннями є:
- Чим ви керуєтеся під час вибору ключових запитів?
- Чому наша статистика частотності не збігається із вашими цифрами?
- Чи розрізняє пошукова система слова з маленької чи великої літери?
Почнемо з останніх, простіших, питань. Пошукові системи, як правило, байдужі до регістру, і це легко перевірити по видачі самостійно.
Чи правильна частотність ключових слів
Чому можуть не співпадати цифри частотності ключових запитів?
У переважній більшості випадків тому, що в тому самому інструменті ми підбираємо слова за точною відповідністю, а Клієнт дивиться по широкому. Чому такий важливий точний тип відповідності (тобто не передбачає відмін, зміни числа та відмінків, а також різних «хвостиків»)? Чому такий важливий точний тип відповідності (тобто не передбачає відмін, зміни числа та відмінків, а також різних «хвостиків»)? Воно прописуватиметься в анкорах, тайтлах, дескрипшнах, текстах тощо. До того ж, виставляючи точний тип відповідності в інструменті, ми отримуємо від нього релевантніші підказки та статистику. Але навіть при просуванні точних ключових фраз у багатьох випадках Клієнт отримує приємний бонус – сайт «підтягується» до ТОП за суміжними запитами.
Які слова підбирати для семантики
І, нарешті, про умови вибору ключових слів. Ось основні з них:
Цілі Клієнта
- Клієнт бажає бути лідером у своєму сегменті і показуватися вгорі за найбільш конкурентними та дорогими запитами чи хоче «виїхати» на численних недорогих «низькочастотках»?
- Чи хоче він залучити на свій сайт якнайбільше відвідувачів, або тільки тих, хто перебуває на завершальному етапі здійснення покупки?
- Які категорії товарів чи напрямки діяльності є для Клієнта пріоритетними?
- Клієнт більше орієнтується на оптові продажі чи роздріб?
- На який бюджет він розраховує?
Ці та інші питання ставлять замовникам менеджери, а SEO-семантики на основі їхніх відповідей роблять оптимальний для кожного випадку підбір. У нас немає уніфікованих добірок ключових запитів, кожне семантичне ядро зазвичай індивідуальне, навіть для сайтів з ідентичною тематикою.
Частотність запитів
Буває, що Клієнти показують нам вибір ключових слів, які зробили їм наші конкуренти. Щиро кажучи, не зовсім зрозуміло, звідки беруться ці запити та цифри. Ми завжди повідомляємо Клієнту, що наше семантичне ядро базується на статистиці самих пошукових систем – Google AdWords Keyword Tool, Yandex Wordstat, Rambler Adstat. Дані інструменти знаходяться у відкритому доступі і Клієнти за бажання можуть самі все звірити та порівняти. Ці сервіси не ідеальні, але все ж таки нічого кращого на цей день поки що немає.
Цифри в AdWords заокруглені та середньостатистичні за рік, але співвідношення популярності запитів простежується непогано, що підтверджується згодом даними з Google Analytics. Свої «плюси» та «мінуси» має і інструмент «Яндекса». Wordstat пропонує більш багатий ряд ключових запитів, що містять фразу, і, на наш погляд, більш адекватну статистику. Але взагалі цей інструмент менш зручний, ніж у Google AdWords, тому що там неможливо перевірити кілька слів одночасно, тільки по одному, а це забирає багато часу. До того ж Wordstat ігнорує приводи, тоді як AdWords чітко розрізняє запити, наприклад, «візитки Київ» та «візитки в Києві». Щодо Rambler Adstat – статистику там можна переглянути лише за певний місяць, а це не дуже зручно при підборі слів для «сезонних» товарів та послуг. Зате це буде повна статистика за певним ключовим словом, що дає змогу вивчити структуру пошукових фраз та логіку користувача пошукових систем. Зручний Adstat і для вибору «низькочастоток».
Логічне побудова ключової фрази
Ми зазвичай не рекомендуємо неузгоджені словосполучення, наприклад, як «вода фільтр», оскільки це ускладнює оптимізацію. Такие формулировки трудно вплетать в хорошие SEO-тексты, с ними некрасиво смотрятся тайтлы и пр. Также мы не рекомендуем раскрутку по многозначным словам (кроме случаев, когда нужно привлечь максимальный трафик), так как они будут приводить много нецелевых посетителей, которые искали что-то совсем другое. І насамкінець скажу, що Клієнт теж повинен брати активну участь у підборі семантичного ядра для свого сайту, тому що ніхто краще за нього не розуміється на його бізнесі та тематиці. А наше завдання – направити його в потрібному напрямку, надати статистику та проконсультувати з технічних та онлайн-маркетингових моментів.
Апдейт (2018 рік):
SEO проти марнославства
Пошуковий поступ сьогодні ускладнюється високою конкуренцією – це ні для кого не секрет. Але не все так безнадійно, як можна було б подумати. Просто в поточній ситуації слід стримати власну пихатість і підійти до вибору ключових слів для просування з прагматичної точки зору. Наприклад, існує інтернет-магазин, який продає ювелірні вироби (всі види та типи). Щоб високо ранжуватися в пошукових системах на запит «ювелірні вироби», потрібно більше, ніж просто SEO. Це може виявитися титанічною працею, що вимагає не один місяць наполегливої роботи та великих вкладень. І навіть у цьому випадку жодних гарантій немає, оскільки конкуренти в цій ніші так само прикладають усі сили, щоб утриматися на вершині пошукової видачі.
Таким чином, ранжуватися за високочастотним запитом у даному випадку – не найкраща стратегія. Швидше за все, це не призведе до потрібного результату, тим більше, в розумні терміни. Замість цього, якщо ви не є визнаним авторитетом у світі ювелірних виробів, краще використовувати більш конкретні ключові слова. Тут йдеться про слова та фрази менш частотні, але більш конкретні. Наприклад, це можуть бути такі слова як «срібне намисто», «жіночий годинник з прикрасами», «золота прикраса для сукні» тощо. Мало того, що за цими ключовими словами конкуренція значно менша, але і з точки зору готовності покупця набагато більше віддачі дають саме конкретні запити. Якщо людина шукає щось дуже конкретне, з більшою ймовірністю він хоче це купити.
У результаті SEO сьогодні виступає проти марнославства.
Якщо підійти до справи прагматично і не прагнути будь-якими способами завоювати ТОП за головними високочастотними запитами, зростання цільового трафіку та продажу можна нарощувати цілком передбачуваним та стабільним чином.