Ваш кошик зараз порожній!
Просування у Google Maps (Google My Business, Google places, Google місця на карті)
У цій статті мені хотілося б торкнутися такої теми, як просування бізнесу за локальними запитами Google Maps.
Універсальна видача
Спочатку пошукові системи виводили лише веб-сторінки. Зараз у google та інших пошукових системах діє універсальний пошук, основна ідея якого – видача різних типів інформації (веб-сторінки, карти, картинки, новини, книги тощо), що надає можливість користувачам знайти саме ту інформацію, яка їм потрібна . Приклад універсальної видачі (веб-сторінки та карта) на запит «страхування каско в Києві» виглядає таким чином:
Чи можна отримати додатковий трафік із Google Maps для вашого бізнесу?
Локальні запити – це середня ланка у так званому «ланцюжку пошуку»:
- На першому етапі користувачі роблять загальні тематичні запити (страхування, страховка, страхова компанія);
- Другий крок – це уточнення по локації, вартості, відгуки (страхова компанія, каско ціни, найкращі страхові компанії)
- На цьому етапі йде уточнення і за вартістю та локацією (страхування on line у Києві, найкращі страхові компанії Київ тощо).
Щоб отримати 100% уваги користувачів на всіх 3 етапах, коли користувачі роблять загальні запити, локальні цільові та низькочастотні цільові запити варто використовувати всі доступні інструменти для кожного етапу. Якщо у вашій сфері є універсальна видача – значить увага користувачів розподіляється на всі ці сегменти. Давайте розглянемо наступний приклад: якщо кількість користувачів, яким потрібні ваші послуги (страхування життя, автосервіс або салон весільних суконь) на місяць = 100 осіб – вони придбають потрібний їм товар (послугу) в одній із компаній в інтернеті незалежно від того, скільки сайтів представлено на сторінці пошуку – 10 чи 28. 100 осіб – це реальні клієнти на місяць по даній сфері, більша частина з них знайде компанію для співпраці у результатах пошуку, інші в контекстній рекламі чи google картах. Відсутність компанії у локальних запитах – це втрата трафіку із цього сегмента. Приклад google maps у веб пошуку за загальним запитом (страхові компанії) виглядає таким чином:
Просування в Google Maps – це додатковий цільовий трафік для Вашого бізнесу на всіх 3 етапах.
Для яких сфер бізнесу просування у Google Maps буде актуальним?
Якщо ваша цільова аудиторія знаходиться у вашому місті та клієнти можуть приїхати до вас в офіс, у цьому випадку ваш сайт працює для того, щоб потенційні клієнти ознайомилися з послугами, покупку вони зазвичай роблю у вас в офісі (магазини будівельних матеріалів, стоматологія, послуги фотографа, кафе, ресторани, салони краси, автосервіс, курси, школи, роздрібні магазини та і т.д).
Якщо у вас on line продажі, продажі по телефону або якщо цільова аудиторія, яка шукає ваші послуги із зазначенням локації також цікава (магазин побутової техніки, Web money, створення сайтів, продаж авіаквитків в Києві і т.д) .
Якщо вам важливо щоб ваша компанія була максимально представлена в інтернеті або потрібно підвищити впізнаваність компанії (страхові компанії, юридичні послуги, послуги банків, і т.д.).
Якщо ваші клієнти телефонують по телефону для консультації перед покупкою. Телефон вказано поруч із назвою компанії (див. малюнок 2) і користувачі можуть телефонувати без переходу на сайт. Враховуючи запуск голосового пошуку в Росії, пізніше можливо і в Україні, це фактор відіграватиме важливу роль для багатьох сфер (послуги таксі, доставка їжі, інформаційні послуги та ін.).
Якщо у вас є іноземна цільова аудиторія , тобто. користувачі територіально знаходяться в іншій країні та їм потрібні послуги у вашому місті чи країні. Наприклад: запит hotels kiev може привести на ваш сайт іноземних туристів зі всього світу, які планують приїхати до Києва, legal services kiev – іноземних інвесторів, партнерів українських компаній, restaurant Moscow – туристів, які планують кілька днів бути у Лондоні. На відміну від контекстної реклами, яка має певний географічний націлення для показу, якщо ваша компанія знаходиться в топ 10 google maps за запитом restaurant London, всі користувачі google в будь-якій країні світу за цим запитом зможуть побачити вашу компанію в будь-який час доби.
Для яких галузей google maps не є актуальним сервіс?
- Для порталів та торгових майданчиків, які не прив’язані до фізичної адреси.
- Для компаній, які не прив’язані до телефону та адреси (ігрові портали, оn-line майданчики тощо)
- Для сфер, за якими фрагмент карти не виводиться у веб-пошук. У веб-пошуку карта не для всіх сфер і не для всіх запитів з локацією – це залежить від частотності запитів на кожну тематику.
Як додати компанію на google maps
Для реєстрації компанії в Google місця на карті потрібно мати акаунт в Google:
- Завести обліковий запис google, зайти в нього
- Карти \ Мій обліковий запис Google \ Місця на карті \ Додати компанію
- Заповнити необхідні поля \ Надіслати \ Додаткові відомості про компанію \ Надіслати
- Вибрати спосіб підтвердження (по телефону, sms, поштою), контактна особа \ Готово
- Ввести пін код Переглянути запис на картах google, відредагувати дані про компанію, якщо необхідно.
Просування в google maps та фактори ранжування
Якщо за запитом «оренда будівельної техніки москва» в Картах 1 375 компаній, у веб пошуку в карті відображається за цим запитом до 7 компаній.
Питання: що зробити, щоб компанія знаходилася на високих позиціях?
Просування в картах Google істотно відрізняється від просування в пошуку Google, деякі фактори ранжування представлені нижче в порядку зменшення:
- Коректно створений профіль: 100% наповнений, заточений під необхідні ключові слова, включаючи заголовок, категорії, опис, акції, тощо;
- Наявність сайту, фактичної адреси на сайті, наявність посилань на сайт та згадок про компанію на великих проектах в Інтернеті (Yellow Pages, Mapia, д.р.) та наявність згадок на картах користувачів google;
- Відгуки користувачів google та відгуки на великих проектах в Інтернеті (Afisha.ru, Party.Com.Ua, Tripadvisor.com та ін);
- Відстань від центру міста;
- Рекламна кампанія у google adwords та її зв’язок із google places;
- Наявність компанії на Google Earth.
Як відстежувати ефективність компанії у google maps?
Відстежувати ефективність кампанії можна через статистику показів та дій в обліковому записі Google місця на карті та через Google Analytics. Якщо користувач перейшов на ваш сайт із google maps – буде позначка organic (так само як із пошуку), якщо користувач перейшов у ваш профіль і потім на сайт – referral. Якщо вже є статистика за ключовими словами, які приносять вам конверсії з пошуку та контекстної реклами, трафік за цими ж словами з google maps буде приносити вам конверсії. Приклад: Якщо користувачі переходять на ваш сайт із контекстної реклами або пошуку за запитом «страховка» і замовляють у вас страховку – можна припустити, що вони замовлятимуть її по переходу з google maps за цим же запитом. Що фактично робитимуть користувачі на вашому сайті можна відслідковувати за звітами GA. Приклад google maps за запитом «страховка»:
Розглянемо ще один приклад тематики школа танців: школа спеціалізується на латиноамериканських танцях, стиль сальса new york. На першому етапі користувачі вбивають запит «школа танців» – компанія A на 4 місці в картах, запит загальний та користувачі тільки цікавляться школами, вибирають серед різних напрямків: contemporary, break-dance, west coast swing, східні танці, бальні танці, латиноамериканські танці . Ті, хто приймає рішення на цьому етапі, можуть вибрати школу A, записатися на заняття або ознайомитися з інформацією та продовжити пошук. На другому етапі користувачі, які вибрали латиноамериканські танці зроблять запити типу «школа латиноамериканських танців київ», «школа сальси в києві», тощо, на цьому етапі школа A представлена на 2-3 місці в google картах за багатьма тематичними запитами, багато хто з тих кому цікаві латиноамериканські танці можуть обрати саме цю школу або шукати далі. На третьому етапі користувачі вбивають запит типу salsa new york kiev, школа мамбо в києві, salsa on two in kiev – це користувачі, яким сподобався саме цей стиль після перегляду кількох попередніх сайтів, або ті, кому рекомендували саме salsa new york. На третьому етапі школа A, яка спеціалізується на salsa New York, отримає найвищу конверсію з відвідувача. Частина користувачів, які зателефонували та записалися на заняття до школи танців A, пройшли всі 3 етапи, деякі лише один. Оскільки школа була представлена на всіх трьох етапах, вона отримала 100% уваги аудиторії google maps за своєю тематикою (за високочастотним ключовим запитом, за середньочастотними та низькочастотними). На закінчення цієї статті треба сказати, що віддача від просування в google maps буде відмінною для тих компаній, які вже мають певні позиції в пошуку або контекстній рекламі, в такому випадку присутність у різних сегментах на сторінці пошуку посилює ефективність кожного сегмента окремо.
Апдейт (2018 рік):
Реклама у Google Maps
Цікава можливість, яка може зацікавити багатьох власників бізнесу, які орієнтовані на місцеву аудиторію – рекламні оголошення безпосередньо в популярному сервісі Google Maps. Яким чином можна створити таку рекламу? Існує низка умов, які потрібно виконати.
1. Потрібен обліковий запис Google «Мій бізнес». Це перша необхідна умова. Причому заповнювати обліковий запис потрібно коректно. Потрібно надати максимум відомостей про свою компанію та свій бізнес.
2. До облікового запису Google Adwords потрібно додати розширення «Адреси». Щоб це зробити, доведеться зв’язати акаунти Google Adwords та Google “Мій бізнес” між собою. При цьому відображатиметься та адреса, яка була вказана у «Мій бізнес». Якщо ж у «Мій бізнес» було додано кілька адрес, можна використати відповідний фільтр, щоб унеможливити зайві.
3. У налаштуваннях Adwords слід увімкнути можливість відображення рекламних оголошень на сайтах-партнерах. Оскільки сервіс Google Maps та Google – це різні системи.
Якщо ви виконаєте ці умови, ваші оголошення можуть відображатися у сервісі Google Maps та залучати зацікавлених клієнтів. Правда, відображення оголошень все ж таки не гарантується і залежить ще від цілого ряду факторів, які відносяться вже більше до SEO-оптимізації. Якщо ви хочете підвищити шанси на показ у Google Maps, ви можете звернутися за допомогою до наших спеціалістів.