Ваш кошик зараз порожній!
Спочатку SEO, потім сайт: покрокова стратегія пошукової оптимізації «для чайників»
Колонка Артура Щербака, керівника відділу роботи з клієнтами SEO-Studio, для AIN .
Перша вступна. Я профдеформований. Мені дуже подобається, як працює Google, це найкращий маркетолог, якого я знаю. Він робить все, щоб задовольнити потреби всіх. Працюючи з пошуком, ви працюєте на принципах вхідного маркетингу, за обмеженого бюджету – це найкращий канал для інвестицій. Я не ходжу купувати у фейсбук. Я купую у пошуку. Друга вступна. Видача пошукача забита під зав’язку, практично в кожній ніші гіперконкуренція. Попри це лише 5-10% наших клієнтів продумують стратегію просування майбутнього сайту ще до розробки. “Я зробив сайт, хочу продажу” – кажуть нам, просто не розуміючи, що трафік лити буквально нікуди.
Як клієнт може потрапити до вас на сайт
Отже, у вас є бізнес, ви зробили сайт і чекаєте на продаж. Як клієнти можуть знайти вас? Основних способів шість: органічна видача у пошукових системах (SEO), контекстна реклама, соціальні мережі, еmail, реферальний трафік, прямий трафік. SEO – це оптимізація вашого сайту відповідно до вимог пошукових систем та просування сайту в ТОП-позиції. Для цього нам потрібно розуміти головне завдання пошукача – запропонувати вам найбільш якісну відповідь на ваш запит. Тоді ви будете приходити знову і знову, ставити нові питання, отримувати відповіді, а разом із цим кликати по рекламі. Пошуковий робот – це програма, яка знає про різні сайти, ходить по них, сканує, робить семантичний аналіз кожної сторінки та додає їх у свій індекс.
Чому клієнти не потрапляють до вас із органіки
Є чотири основні помилки:
- не опрацьовано архітектуру сайту;
- не унікальний контент;
- погана внутрішня оптимізація;
- небезпечна посилальна стратегія.
Архітектура. Я хочу замовити доставку води. Можу шукати в Google: «Доставка води Київ», «Доставка води + район міста», «Доставка води цілодобово» (безкоштовно, швидко, за годину тощо). Це все абсолютно різні семантичні запити, які нам потрібно зібрати, і за допомогою їх залучати клієнтів на сайт.
Де взяти ці запити? Можна і самому вигадати, але навіщо, якщо пошукові системи дають нам можливість отримати їх безкоштовно. Що можна використати:
- Дані з Webmaster Tools та Google Analytics за запитами з органіки – якщо у вас є якийсь трафік на сайті, то тут ви можете подивитися, за якими запитами вас вже шукали.
- Планувальник ключових слів у Google AdWords — можна просто вбити сайт конкурента та отримати всю його семантику.
Приклад .
До нас звернувся сервіс онлайн-бронювання столиків. Проект працював близько року, але гроші не приносив – не було трафіку. Ми зібрали всі запити, які відповідають тематиці (вийшло близько 100 000 запитів). Далі ми почали групувати. У нас це робить автоматичне ПЗ – кластеризатор, наша розробка, яка аналізує видачу за конкретним запитом та прив’язує запит до конкретної сторінки сайту. У цьому вся група запитів однією урлі утворює один кластер. Але це можна робити і руками Excel. Групувати всі запити необхідно за однорідними ознаками.
Приклад:
Розділивши всі запити на групи, ми зрозуміли, скільки сторінок і у якій ієрархії має бути (під кожну групу створюється окрема посадкова сторінка). Якщо є сумнів, до якої групи віднести конкретний семантичний запит, вбийте його в Google в одній вкладці, а в сусідній вбийте будь-який запит із групи, до якої ви хочете його віднести. Якщо є хоча б 3-4 збіги у видачі, відносите запити в один кластер. Зробивши цю роботу, ми отримали ось таку структуру:
Тепер у нас не просто одна сторінка “Ресторани Києва”, а з’явилися “Ресторани з дитячою кімнатою”, “Ресторани з кальяном”, “Ресторани з живою музикою”, “Ресторани з угорською кухнею”, “Недорогі ресторани” тощо. , тобто велике дерево запитів, яке допоможе охопити всю цільову аудиторію у пошуку. За півроку цей сервіс упевнено увійшов до трійки лідерів серед українських сервісів онлайн-бронювання столів.
Резюме
- Правильна структура дозволить забезпечити максимальне охоплення аудиторії.
- У вас з’являться додаткові сторінки.
- Кількість ключових запитів, за якими вас шукатимуть клієнти, значно розшириться.
- Час виведення у топ скоротиться, витрати на просування скоротяться.
Тепер контент
Структура створена, тепер нам потрібно заповнити всі сторінки контентом. Зараз багато говорять про те, як його створювати, як візуалізувати, як зняти та додати відео, намалювати інфографіку… Але часто забувають одну просту річ – сайт сканує робот. Робот розуміє текст і для нього сайт виглядає як суцільне полотно коду. За допомогою певних тегів, які є в цьому коді, ви можете підказати роботу, про що каже конкретна сторінка. Одна з найпоширеніших помилок: запустили сайт, щось рухається, перетікає, блимає, а блок для тексту на сторінці не передбачили. І робот його ранжирує гірше, ніж милий сайт конкурента, написаний у кращих традиціях минулого десятиліття.
Вимоги до контенту
- Основний ключ у заголовку – ключовий запит, за яким користувач перейде до вас на сайт, має бути у заголовку на сторінці. «Доставка води у Києві» – це заголовок.
- Унікальність не нижче 85% — що вище, то краще.
- Чи не спамити входженням ключових запитів, один ключ на 500 символів.
- Ключі мають бути рівномірно розподілені за текстом, текст поділений на абзаци.
- На типові сторінки категорій підкатегорій (для інтернет-магазинів) достатньо 1500-2000 символів.
Контент красти не можна. Google це палить, адже він уже проіндексував той сайт, де ви вкрали текст. Відбувається песимізація – пошуковик опускає вас у видачі, тому що ви крадете чужий контент. Ви не корисні та не допомагаєте задовольняти потреби користувачів. Але все ж таки не варто забувати і про поведінкові фактори. Відео, інфографіка, всі ці інтерактивні речі збільшують час, який користувач проводить у вас на сайті, і зараз допомагають поліпшити конверсію. Але добре подумайте, що для вас зараз рентабельніше зняти відео за $1000 або налити контекстну рекламу на сайт і швидко отримати заявки/замовлення.
Резюме
- Наповнення сайту обов’язково має бути унікальним.
- Контент повинен бути корисним для користувача.
- Складіть список пріоритетних напрямків груп товарів, почніть наповнення із них.
- Передбачте блоки для текстів на всіх сторінках.
- Унікалізуйте сторінки (картки товарів) за допомогою відгуків чи коментарів, рейтингів продуктів тощо.
Внутрішня оптимізація
Ми поговорили про правильну структуру та контент, тепер розглянемо питання внутрішньої оптимізації сайту. Тут наше головне завдання зробити сайт зручним для пошукового робота.
- Мета-дані. Існує мета-теги, які дають пошукачу основну інформацію про вашу сторінку – Title, Description, H1. Ці параметри обов’язково потрібно правильно заповнити, щоб сайт добре ранжувався.
Мета-тег H1 використовується для позначення найважливішого заголовка в тексті на сторінці, а застосування тега H5, наприклад, вказує на заголовок п’ятого рівня (менш важливого). Якщо у вас велика кількість сторінок (і якщо ваш маркетолог-котик і подбав про правильну структуру), то можна налаштувати автоматичну генерацію мета-тегів.
Приклад генерації для інтернет-магазинів:
Title: (назва категорії) (бренд) (модель) — (дієслово дії) в (місто 1) за низькою ціною в Україні ((місто 2), (місто 3)) | Інтернет-магазин site.com Description: (назва категорії) (бренд) (модель) ☛ Замовте зараз! Професійна консультація ☎: 0777777777. Доставка по всій Україні ✔ Кредит ✔ Відгуки ✔ Огляди та статті. H1: (назва категорії) (бренд) (модель)
Дублі сторінок
Пошуковик не любить дублі сторінок – за двома різними url-адресами ми потрапляємо на сторінку з одним і тим самим контентом = розмиваємо релевантність кожної з них.
Найпоширеніші дублі сторінок:
- з www та без www;
- сторінки, що генеруються при виборі декількох фільтрів (для інтернет-магазинів), сторінки сортувань;
- зі слішем/без сліша (вбийте в браузері адресу сайту зі слішем і без нього – якщо на сайт можна потрапити в обох випадках, то у вас дубль);
- з великими і маленькими літерами в URL і т.д.
Найпростіше знайти дублі у Webmaster Tools у розділі «Вигляд у пошуку», «Оптимізація HTML».
Рішення: використовувати 301-й редирект.
Закрити сміттєві сторінки
На вашому сайті є купа службових сторінок, сторінки систем управління, реєстрація, підтвердження замовлення та ін.
“Гуглу” ці сторінки зовсім не потрібні. Потрібно не допускати цих сторінок в індекс, тому що робот витрачає на них свій час. Рішення: закриваємо їх за допомогою метатегів NOINDEX на сторінках або файлі robots.txt.
Налаштувати ЧПУ (людинозрозумілі url)
приклад погано: site.com/182/428/01-seo?qid=6a89048a-ef1e-4ace-857d-193d74da6601&v приклад добре: site.com/mobile/apple/iphone6 Важливо не забути проставити 301-й редирект старих нові. Це лише кілька базових моментів, які обов’язково слід враховувати. Зазвичай технічне завдання від SEO-фахівця займає від 30 до 50 сторінок.
Зовнішня оптимізація
Посилання – взагалі окрема область SEO. Важко, дорого, довго, але без цього нікуди. Щоб пошуковик розумів, який сайт трастовий, якому довіряти та який показувати, він починає аналізувати оточення цього сайту. Простіше кажучи, чим більше на мене посилаються сайтів (з моєї ніші з моєю тематикою), чим частіше мене згадують в інтернеті. І чим якісніші ці посилання, тим більший у мене авторитет в очах пошукової системи. Якщо ви зловживаєте посиланнями, купуєте їх будь-де, не продумуєте співвідношення анкорів (текст посилання), то ви псуєте карму свого сайту – пошукові системи такі сайти банять. Але не варто купувати посилання, поки ви не пропрацюєте структуру свого сайту та не оптимізуєте його.
Спочатку SEO, потім сайт.
Не викидайте гроші на вітер!