Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Агентство продвижения сайтов
работаем с 2006 года

Опрос AIN.ua: комментарии SEO-Studio

Роман Рыбальченко

Ведущий новостной интернет-портал страны провел Блиц-опрос: “Каким был 2011 г. для рынка поискового продвижения в Уанете?”

 Роман Рыбальченко, руководитель отдела интернет-маркетинга SEO-Studio: “По нашим оценкам, рынок поискового продвижения вырос примерно в 1.5 раза. Рост был равномерным: как за счет новых клиентов, так и за счет развития существующих.
Бюджеты можно проранжировать следующим образом: маленькие (до 400$ в месяц), средние, высокие (от 1500$). Сколько компаний и фрилансеров на рынке предоставляют услуги мы никогда не считали. Тенденция 2011 года — снижение себестоимости услуг и повышение эффективности для бизнеса. Достигается благодаря «умным» услугам: SEO-Traffic, автопродвижение, повышение CTR сниппета, углубленная аналитика конверсий, отслеживание телефонных звонков. В этому году мешала неупорядоченность стратегии Google для украинского региона (хаос в картах, медленный выход нового функционала AdWords, условия работы с агентствами, ограничения бесплатного API). Потребителями услуг продвижения в 2011 были практически все: интернет-магазины, порталы, сайты В2В- и В2С-бизнесов. Интерес только растёт, поскольку растут бюджеты на интернет-рекламу”.

04.09.2011

Автор статьи: