Ваш кошик зараз порожній!
Team Lead SEO: які обов’язки?
Тімлід у перекладі англійської – скорочення від team leader. Якщо зробити зворотний переклад, отримуємо «лідер» або «капітан» команди, і це поняття означає рамки, в яких діє тимлід або керівник SEO-відділу.
Головне завдання тимліду – забезпечення ефективної роботи команди – розпадається на безліч складових, тому в його якості потрібен досвідчений програміст, який має відмінні навички менеджменту.
Технічні функції керівника SEO-відділу
Тимлідом може бути тільки практикуючий спеціаліст програмування, який добре розуміється на технологіях. У його компетенції:
- переклад бізнес-плану проекту на зрозуміле розробникам функціональне завдання;
- визначення оптимальних технологій для реалізації проекту;
- розробка проекту;
- написання ревью коду;
- робота над дизайном;
- тестування;
Менеджерські функції тимліду
Якщо загалом, тимлід забезпечує спрямовуючу та контролюючу функції відділу. Він слідкує за тим, щоб усі кампанії виконувались у рамках заданих бюджетів та термінів. Хороший тимлід сприяє швидкому вирішенню проблем, що виникають, а тимлід чудовий працює в режимі їх профілактики. У його компетенції:
- розробка договору із замовником;
- ведення документації;
- визначення бюджету, термінів виконання проекту;
- розподіл завдань між членами команди;
- участь у побудові загальної маркетингової концепції;
- співробітництво з фахівцями з пошукового маркетингу та маркетингу у соціальних мережах;
- надання замовнику звітності;
- мотивування співробітників, забезпечення їхнього професійного зростання.
Визначення стратегії
Керівнику SEO-відділу доручено визначати стратегічний напрямок. Його робота гарантує, що прийнятий план заходів відповідають поставленим цілям та завданням клієнта.
У формуванні стратегічного плану беруть участь інші гравці команди, а також представники клієнта. Проте, зазвичай, ключову роль довіряють саме керівнику SEO-відділу. Відповідно, команда очікує отримати чіткий план дій, в якому буде зазначено, що і як робити кожному, щоб досягти потрібних цілей.
Почуття підвищеної відповідальності за роботу групи та за все, що в ній відбувається – обов’язково.
Формування команди
Тімлід найкраще знає потреби колективу та співпрацює з відділом кадрів для пошуку відповідних кандидатів на відповідні посади. Він повинен уміти підбирати кваліфікований персонал для виконання найрізноманітніших завдань, визначати сильні та слабкі сторони кандидатів, брати участь у співбесідах.
По відношенню до членів команди тимлідер – наставник, що дбає про розвиток їх робочих навичок. Фактично керівник готує співробітників до того, щоб вони при необхідності могли зайняти його місце.
Нові рішення
Керівник SEO-відділу регулярно відстежує та аналізує все важливе, що відбувається у світі SEO. Шукає можливості для покращення роботи, креативні рішення, що дозволяють досягати найкращих результатів. Це включає відстеження розвитку пошукових систем та їх алгоритмів, нових підходів у SEO, поява нових перспективних інструментів на ринку.
Навички та кваліфікація
Кандидат на посаду керівника SEO-відділу має відповідну освіту. Воно може бути пов’язане з маркетингом, адмініструванням, інформаційними технологіями, комп’ютерними науками. Еквівалентом можна вважати успішний досвід роботи на відповідній посаді.
Щодо досвіду, у тимліда, принаймні, 5 років активної розробки та реалізації SEO-кампаній різної складності. Крім роботи на технічних посадах, необхідний досвід на керівній. Наприклад, провідного розробника чи старшого менеджера.
Обов’язково глибоке розуміння SEO. Керівник повинен демонструвати не тільки відмінне розуміння своєї галузі, але також і добрі знання у різних сферах цифрового маркетингу, таких як веб-розробка, PR, соціальні мережі, копірайтинг, юзабіліті та ін.
В арсеналі керівника SEO-відділу – добрі аналітичні здібності. Він здатний зрозуміти суть проблеми та використовувати дані, отримані під час «польових досліджень». Необхідне чудове знання аналітичних систем, таких як Google Analytics та ін.
Тімлід має виняткові навички спілкування. Ефективність його лідерства та правильне виконання функцій молодшим SEO-управлінням значною мірою залежить від ясності спілкування по лінії.