Агенція з розкрутки сайтів
працюємо з 2006 року

Прогресивний web-додаток та SEO

Прогресивний web-додаток та SEO 1

Прогресивний веб-додаток (PWA) – це сайт, який веде себе як додаток. Такий гібридний підхід бере все краще і від традиційних сайтів та мобільних додатків, що дозволяє значно покращити проект та зробити його в рази ефективнішим.

Філософія PWA

Веб програми зручніше для користувачів – вони швидше завантажуються (практично миттєво), чудово виглядають на невеликому екрані та можуть працювати навіть без підключення інтернету. Коефіцієнт конверсії прогресивних веб додатків значно вищий, ніж у традиційного сайту. Але є проблема.

Більшість користувачів сьогодні встановлюють… 0 (нуль) програм на день. В середньому у користувачів смартфонів встановлено близько 9 додатків. Причому далеко не всі вони користуються регулярно. У такій ситуації розраховувати на реальний успіх, розробляючи програму для мобільних пристроїв – не раціонально. Швидше за все, ним ніхто не користуватиметься.

Прогресивний web-додаток та SEO 2

Саме тут з’являється ідея прогресивного веб-додатку. Фактично, це веб-сайт, який виглядає і веде себе як мобільний додаток. Причому це не лише зовнішній вигляд. Набір використовуваних технологій передбачає, що PWA може завантажуватися локально, без підключення до мережі інтернет, може надсилати користувачеві повідомлення та встановлюватися на робочий стіл у вигляді гарної іконки.

До речі, встановлювати PWA на телефон зовсім не обов’язково – можна просто “підтягувати” його з мережі та використовувати як звичайний сайт. Але за бажання такий «сайт» легко (натисканням на одну кнопку) встановлюється. Причому відбувається це майже миттєво, оскільки до того часу, коли користувач наважиться натиснути кнопку «Встановити», всі ресурси вже були завантажені на пристрій користувача і зберігаються в тимчасовій папці (кеш).

Переваги прогресивного веб-додатку

Переваг у PWA достатньо. Насамперед – це поведінка програми та її зовнішній вигляд, швидкість завантаження і продуктивність загалом, легка і швидка установка за необхідності. А також універсальність – PWA запускається та коректно працює на всіх видах пристроїв.
Щодо швидкості завантаження, то це не тільки важливий SEO-фактор, який прямо впливає на рейтинг у мобільному пошуку, але також фактор високої конверсії. Що ще важливіше, адже справа не в кількості трафіку, а саме в коефіцієнті конверсії. Висока швидкість завантаження прямо впливає на кількість продажів, що підтверджується всіма дослідженнями, що проводились останніми роками.

Прогресивний web-додаток та SEO 3

Крім високої швидкості, PWA може похвалитися функціями традиційного веб-додатку для телефонів. Зокрема, є можливість надсилати користувачам гаджетів пуш-повідомлення. Це піднімає рівень залученості та взаємодії, що також позитивно впливає на конверсії. При цьому PWA не є додатком традиційного типу, тому встановлювати його не обов’язково.

Навіщо PWA бізнесу

Журнал Forbes повідомив, що значно покращив конверсію, кількість читачів та відвідувачів після запуску власного PWA. Так, читачів лише за кілька місяців стало у 6 разів більше, залученість збільшилась у 2 рази, глибина перегляду сторінок у 3 рази.
Всесвітньо відомий інтернет-магазин AliExpress після запуску власного PWA збільшив конверсію на 104%. Користувачі стали переглядати вдвічі більше товарів та значно збільшили сеанс відвідування магазину.

Таких прикладів наводити можна ще багато. Перспективність і вигода від розробки та просування PWA підтверджується раз на раз. Власне, самі пошукові системи (зокрема – пошуковий гігант Google) енергійно просувають прогресивні веб-додатки, як вирішення майбутнього. Зрештою, це дає результат бізнесу та подобається користувачам. До того ж, мобільна комерція зростає втричі швидше, ніж продаж у традиційних інтернет-магазинах.

SEO і PWA або в чому каверза

Незважаючи на те, що прогресивні веб-додатки дають масу переваг, існують і недоліки. Втім, недоліками у традиційному розумінні це назвати складно. Йдеться швидше про складність розробки та оптимізації PWA для пошукових систем.

По-перше, з точки зору SEO, прогресивні веб-додатки не дають жодних переваг – у порівнянні з традиційними, добре спроектованими сайтами. Насправді ця гібридна технологія породжує безліч додаткових проблем для SEO-оптимізації.
Мало того, що сама розробка PWA нетривіальна (технологія все-таки нова), змусити пошукові системи адекватно сприймати подібний проект може виявитися нелегко. Щоб процес йшов гладко, у розробці повинні обов’язково брати участь SEO-фахівці. В іншому випадку, виявиться, що пошукові системи не зможуть проіндексувати контент, і проект буде провалений.
По-друге, розробка прогресивних веб-додатків – процес більш тривалий, в порівнянні з розробкою традиційного додатка або сайту. Отже, цей процес обійдеться дорожче.

Втім, враховуючи, яку вигоду можна отримати після успішного запуску PWA, чудовий потенціал цієї технології для бізнесу, яка матиме все більше значення в майбутньому, прямі рекомендації пошукового гіганта Google, розробка власного PWA у будь-якому разі коштує витрачених зусиль.